Update. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu Update. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

Update.

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

27 April 2008 | Nieuw Zeeland, Winton

Omdat het zo koud is buiten, regen wind en een eindeloze grijze lucht.

Vorige week met Jess naar Invercargill geweest, onderweg Alana ook maar opgepikt. Wat rond gelopen naar McDonalds (Het is net zo jak als thuis) en toen hierheen gegaan film gekeken en galajurken bekeken! Erg gezellig, die 2 zijn echt compleet gestoord.

Zaterdag hebben we een gedeelte van de Kepler track gelopen, met een vriendin van Rose en een vriendin van haar. Die waren niet zo erg fit dus het was maar 2 uur naar de hut en weer terug. 2 Australiers 1 vrouw uit Schotland en een jongen uit Duitsland waren daar ook. Allemaal rond de 25 ongeveer. Savonds een kampvuurtje met het mooiste uitzicht wat ik ooit gezien heb, erg veel gelachen alsof we elkaar al jaren kenden. De volgende ochtend was het ANZAC een soort van 4 mei bij ons thuis. Uit respect van hem zal ik zn echte naam ed niet noemen, maar die Australier vroeg of wij naar het strandje kwamen sochtends voor een soort van plechtigheid. Wij waren daar om half 7. Een kwartiertje gewoon stil gezeten, hij begon te praten en begon zo hard te huilen echt helemaal overstuur. Hij kwam terug na een paar minuten en met zn allen een gebed gezegd. Hij ging weg, en de andere Australier zei dat hij 21 jaar bij de SAS (Special Air Service) had gewerkt, hij nam jonge soldaten en had 2 keer ouders moeten vertellen dat hun zonen niet meer thuis kwamen. Overal waar oorlog was de afgelopen 21 jaar was hij, Iraq Afghanistan je kent het wel. Het was zo'n indrukwekkende kerel, ik bedankte hem voor zn 'ochtend' en hij gaf me een dikke knuffel. Zal die kerel niet zo snel vergeten. :)

Dat was het serieuse stukje. :P Gisteren de hele dag met de schaaapjes gewerkt. As usual. Morgen gaan we naar Dunedin kijken voor een galajurk voor Cheralyn !

Op verzoek :P Nieuw Zeelandse feitjes,

- Al het drinkwater komt van het dak. Vangen ze op in een grote tank naast het huis.

- Spagetthi op toast met kaas is als ons broodje kaas. :')

- Je kan 45 minuten rijdeno op 'de snelweg' zonder ook maar iemand tegen te komen.

- School is school. Geen niveaus oid, iedereen zit in dezelfde klas.

- Ze kopen geen koekjes of oid ze maken het allemaal zelf.

- Op 4 juni zijn alle wegen afgesloten, alle boeren die koeien hebben brengen ze dan naar andere boerderijen over de weg. In plaats van auto's zijn er overal koeien..

- Meestal is het hier droog, en 200 meter verder waar een grote heuvel (al vind ik het een berg) regeng het.

- Kiwi's zijn verschrikkelijk nationalistish. (?) Al geven ze dat zelf niet toe. Overal is het ' Proud to be a Kiwi' ' Proudly made in New Zealand' Zelfs banken, winkels en kledingmerken doen het. Maargoed, ze moeten ook wel een beetje voor zichzelf opkomen een klein eilandje in de grote oceaan.

- New Zeeland en Australie is als ons en Belgie/Duitsland.

- Er zijn hier zoveel Nederlanders ! Een Nederlandse club, en zelfs een Nederlands restaurant is er ! Waar ze hagelslag en broodje frikandel verkopen.

• 27 April 2008 - 09:09

Dido:

Meis, wat maak jij veel mee...
    Ik sta er iedere keer weer versteld van =)

enneee, die feitjes zijn erg leuk :D

• 27 April 2008 - 09:24

JEM:

lijkt me heerlijk zo'n land zonder files! En dan zo'n autoloze dag en dat voor koeien, geweldig. Je wordt toch nooit lid van zo'n Ned. club, he?! Intergreren, zou ik zo zeggen. Maar dat doe je volop, je bent goed opgevoed hoor.

JEM

• 27 April 2008 - 19:11

Chantal:

hey meid.

hahah je moet mc leren eten want het kan wel lekker zijn:P hhaha

wat een grappige feitjes, leuk om te weten.

kuskus je school zusje

• 03 Mei 2008 - 06:26

Dutch \Potatoe:

Hoi mooie Kiwi.
    Die feiten vind ik grappig om te lezen. Zal ik een paar Nederlandse feitjes noemen:
    * De zomer komt eraan, geniet jij maar van de herfst.* Het begrip file is ons
    onbekend.We rijden stapvoets in een onafzienbare stoet.* Wij vieren \Koninginnedag met alle gebruikele vernielingen en zelfs iemand doodgeslagen.*. In Meppel is een schaapsherder met zijn kudde door de stad getrokken op weg naar een nieuw stuk land om te grazen.,Foto volgt.*Zo kunnen we nog even doorgaan.
    Ben je al klaar voor je galafeest.Is het een jaarafsluiting zoals wij dat kennen?.Graag foto's laten zien.Geniet en let op blauwe tenen.Je danslessen in de praktijk. Als je dansen net zo leuk vind als ik, kom je nooit meer van de vloer.(Grapje).
    Hoor snel weer van je.Geniet and remember:"One life,live it"!!!
    Big hug.
    Dutch Potatoe