Voor Tineke en Bert. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu Voor Tineke en Bert. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

Voor Tineke en Bert.

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

20 April 2008 | Nieuw Zeeland, Winton

Speciaal voor Tineke en Bert !

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ''Tinie ;) '' hoop dat je een fijne dag hebt gehad. Vast wel, want ik probeerde je te bellen maar je was er niet. ;) Probeer later nog eventjes.

Bert, ik wou ZO graag dat je hier vandaag was. Een vriend van Rob, was een oude boer. Zijn broer overleed, haalde de zolder leeg en kwam dit papiertje tegen over hoe je een oude oorlogsvliegtuigje in elkaar zette. Aangezien hij wist dat hij daar van hield gaf hij het aan hem. Niet wetende dat dat het laatste papiertje in de hele wereld was hoe je dat vliegtuig bouwde ! Toen kwam het balletje aan het rollen, hij stopte met boeren en ging vliegtuigen bouwen. Alleen maar oudjes, perfecte kopien van de orginele. Hij is de enige in de wereld die het kan doen omdat hij de ''gebruiksaanwijzing'' heeft. Nu bouwt hij ook anderen omdat hij er ook erg goed in is. Mensen over de hele wereld komen naar hem toe om een vliegtuig gebouwt te krijgen en om ze te zien. (Enige plek in de wereld) We gingen naar zn fabriekje toe, maar het was gesloten maar we kregen de sleutel en hij had ons een persoonlijke rondleiding gegeven, zo gaaf ! Ik kan me herrineren 8 weken geleden oid een rood vliegtuigje tweedekker over gevlogen te zien hebben, en hij stond daar ! Die man had er allemaal geweldige verhalen over. Nu heeft ook een orginele oude trein ergens uit een veen gehaald en gaat ie die helemaal opnieuw opbouwen. Bert ; ik wou dat je er geweest was.

Daarna zijn we naar een oud opaatje en omaatje geweest die 65 jaar getrouwt waren, daarna naar de film !

Gisteren met Malcolm Liam Hilde Glenn en Chris (voor de geinteresseerden) naar Invercargill geweest, wat rondjes gereden en toen ook naar de film geweest. Erg gezellig !

Oh en speciaal voor papa ; je SMSjes komen aan. Inderdaad prachtig mooi van je dat je dat al kan na 9 maanden. ;)

Dikke knuffel, Wieteke.

• 20 April 2008 - 13:03

Rita:

Hoi Wieteke,
    Weer even een reactie uit Darp. dat je wel weet dat het er nog is. Met jou blijft het geweldig gaan. Eefje is in Enschede, waar ze een voorproefje van het studentenleven krijgt. Annelie uit Canada is hier, want oma is de 18de 94 jaar!!! geworden. En wij zijn hier hard aan het werk ter voorbereiding op ons vertrek naar de USA a.s. donderdag.
    Sterkte met de naderende winter en groeten van ons allemaal, Rita.

• 20 April 2008 - 16:55

Dutch Potatoe:

Van harte gefeliciteerd met je tante. Mooie gelegenheid voor Bert om naar NZ te komen, hebben ze er geen oude stoomtreinen?Lijkt me hartstiukke interessant.In mei gaan Bas ,Mees,Roos en ik een rit maken in een echte ouderwetse stoomtrein.Mees verheugt zich er enorm op.
    Dat sms-en is een kunst hoor.Hoofdletters is nod ff een punt, en je kunt er ook figuurtjes bijin werken.Leer ik ook nog wel.Negen maanden oefenen en zie daar!!
    Een fijne vakantie gewenst; zijn de foto's van de LR overgekomen.Mooi he, Hakawihi!!
    geniet and enjoy life. Denk aan de tekst op de kaart die je stuurde.
    See you, big hug
    Dutch Potatoe