Nieuw Zeeland. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland.

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

18 April 2008 | Nieuw Zeeland, Winton

Alweer een update, het kan niet op.

Het wordt winter hier, vandaag regen storm onweer niks aan. Sneeuw ligt weer op de bergen en vanochtend zelfs op de heuvels naast ons huis. Brr.

Eergisteren een mailtje gekregen van STS Nederland met mn vluchtgegevens erin. 4 juli vertrek ik hier, dus ik ben 6 Juli thuis. Mn reisschema - Invercargill - Christchurch - Sydney - Bankok - Londen - Amsterdam. De mensen in het Noordereiland gaan 1 dag later weg dus die ga ik niet meer zien.. erg jammer maar niks aan te doen.

Vandaag na school ga ik naar de kapper en daarna naar een vrouw die mn jurk gaat maken ! (nouja, vermaken) We hebben nu 2 danslessen gehad voor het gala, helemaal geweldig. Met blauwe tenen naar huis, maar het is zo grappig. Alle serieuse dansen, maar ze hebben het wel zo gedaan dat het wel gezellig en grappig is. We hebben nu 2 weken vakantie, daarna nog 2 danslessen en dan gaalaa.

Gisteren hadden we 'cross country' op school. In de grote pauze moest iedereen een rondje om Winton (3km) rennen, en als je in een sportsteam zat moest je er 2 doen. Ik was de gelukkige die er 2 kon doen. Voor alles wat je voor school doet (meest sport) verdien je punten voor je 'house' De school is onderveeld in 4 'houses' Ik heb dus 10 punten voor White bij elkaar gerent. Aan het eind van het jaar krijgt het huis met de meeste punten een prijs. Ze zijn hier helemaal erg prestatie gericht, er wordt op ALLES gezegd dat je de beste moet zijn die je kan zijn, haal alles uit jezelf, alles gaat over presteren presteren presteren. Pricegiving aan het einde van vorig jaar mensen hadden zoveel prijzen voor zwemmen, beste in aardrijkskunde, prijzen voor dingen die ik niet wist dat die bestonden. Maar het is niet helemaal eerlijk, alles is hier op 1 niveau (dus geen VMBO - HAVO als wij dat hebben) dus mensen die niet zo slim zijn (Bijvoorbeeld een VWO'er en een PRO-er zitten in dezelfde klas. Waarvan ik het punt niet zie, sommige mensen vervelen zich omdat het veel te makkelijk is en de andere helft kan het niet bijhouden) krijgen helemaal niks. En als je hier niks bereikt ben je niks. Elke vrijdag hebben we assembly. De hele school komt bij elkaar staat op voor de leraren en het begint met het volkslied (meestal) en dan de directeur leest alle namen van mensen die iets bereikt hebben in voornamelijk sport deze week. Dan komt er ALTIJD een preek over hoe je het best presteert en alles. Maargoed het is gewoon anders maar niet raar ! (Dankjewel voor je advies Mama ! )

Verder gaat hier alles nog goed, geweldig Nieuw Zeeland blijft geweldig. Ik moet er niet aan denken om weg te gaan. Natuurlijk wil ik graag iedereen weer zien, maar ik ga rondcrossen op de motor missen ( Nieuw snelheidsrecord 61 km per uur) ik ga Rose Rob en Cheralyn missen, de schapen, school en alle lieve vriendjes en vriendinnetjes, de ruimte, de bergen, iedereen is veel meer relaxed dan in Nederland. Je maakt je nergens druk om, het zal allemaal wel. Wacht, ik schilder je een plaatje ; elke ochtend een zonsopgang over de heuvels uit het raam, een buschauffeur met tattoos over zn hele lichaam, nog nooit een stoel gehad in de bus, altijd moeten staan, het knapste jongetje die ik ooit gezien heb ongeveer 5 jaar oud en komt uit Zimbabwe mijn vriendje!, de heuvel waar de bus elke dag moeite mee heeft om op te komen, de bergen waar sinds een dag sneeuw op ligt, Winton dat altijd ruikt naar verbrand hout, de Night and Day shop waar iedereen altijd koffie haalt voordat ze naar school gaan, school dat ALTIJD koud is, leraren die niks doen maar alleen maar woorden kopieren, de buschauffeur in de middag die altijd vergeet te stoppen, Rob werkend in de yards die altijd thuis komt als die mij voorbij ziet fietsen thuis komt om een kopje thee te drinken (Stinkend (of ruikend) naar schaap)) altijd de oven aan thuis alles gaat in de oven, 4 groentes of meer voor avondeten, en de eeuwige Milo's (Julia hoe heb je het overleefd) een soort van waterige chocolade melk, en de katten die altijd op mn bed liggen.

Na school breng ik altijd 2 of 3 'mobs' kuddes schapen naar een ander weiland sinds een week ongeveer weet ik precies waarover hij praat als die zegt 'up the lane over the second bridge go across south and the second paddock on your right'

Maargoed 4 Juli komt eraan. SNEL. Met het gala, production en in 2 weken begint hockey. Hockey trouwens, dat wordt 1 grote grap. Half het team is weg en het zijn allemaal mensen die nog nooit gespeeld hebben. Tegen alle andere scholen die een ongeveer TOP team hebben. Dus de scheenbeschermers worden uit de kast gehaald, mondbeschermer schoongemaakt en de hockeystick opnieuw getaped want we komen eraan ! Hoe mn hockeycoach het zegt die nog helemaal vol goede moed zit. Maargoed, het wordt in ieder geval gezellig.

Gek Nieuw Zeeland, Koud Nieuw Zeeland en geweldig Nieuw Zeeland. <3

PS. Sorry Maaike, ik lees het nu net weer terug en weer geen komma's. My bad.

  • 18 April 2008 - 09:10

    Maartje:

    Men. Wat klinkt jouw leventje daar leuk, maar wel heel erg... anders. Ik denk dat je wel weer heel erg aan alle typisch Nederlandse dingen moet wennen als je terug bent!
    Mis je nou eigenlijk dingen als drop, hagelslag en al die andere typisch Nederlandse dingen?
    Geweldig trouwens dat je soms onbewust een 'verengelsing' in je Nederlands gebruikt, dat vind ik echt cool haha! :D

    Nou geniet er nog maar van, want die resterende maanden gaan zo voorbij denk ik!

    Liefs, Maartje

  • 18 April 2008 - 09:56

    Nada:

    Wiet !

    Het klinkt allemaal echt weer geweldig.
    Vet raar dat er daar nu sneeuw valt en het hier eindelijk lekker weer wordt.
    Ook vreemd dat alle niveau's daar gewoon door elkaar zitten := .
    Het gaat echt snel zeg, voor je het weet ben je al weer in Nederland!
    Snap heel goed dat je alles daar heel erg gaat missen. Lijkt me heerlijk al die ruimte en dat relaxte sfeertje (L) !
    Veel succes met hockey en dansen!
    En geniet van je laatste tijd daar.

    Kus xxx

  • 18 April 2008 - 14:29

    Sébastian:

    Hey Wieteke,

    Dat klinkt geweldig zeg, die dagindeling! Ik kan me voorstellen dat je het gaat missen straks. Fascinerend dat ze zo prestatiegericht zijn, zeg! In ieder geval veel plezier in de laatste maanden, en ook veel succes met hockey en het gala!

    Groetjes,
    Sébastian

  • 18 April 2008 - 14:58

    Maaike:

    Wietekelief.

    Haha ergens snap ik het wel dat je niet terug wilt, maar denk eens aan de ge-wel-dige tijd die wij altijd samen hadden. Met je favorietste zusje :D

    Die komma's maken mij niet zoveel uit hoor, vooral mama geloof ik hehe.

    Mail (en zie! :O) je snel weer!

    kus

  • 18 April 2008 - 16:17

    Dutch Potatoe:

    De laatste zin spreekt me wel aan, de zin waarin je N.Z. in kernwoorden weergeeft. Wie had er nu blauwe tenen bij het dansen, jij of de vent waarmee je huppelt.Wil het wel eens zien. Zo'n gala zal wel een officieel tintje hebben.Hoor het wel.Een pracht verhaal Wieteke, zul je als herinnering meenemen naar de zomer bij ons.
    Geniet, en wij genieten.See you, wij gaan de echte Hollandse \lasagna. Vakantie heb je nu hoor ik.Wij nog een weekje.
    Tel je schaapjes, of liever al je zegeningen.Mooie spreuk he.
    See you
    Your Potatoe

  • 18 April 2008 - 16:28

    JEM:

    Je hebt nog bijna 3 maanden hoor.! Hier in Ned. zou je dat een heeeel eind vinden. Kun je straks eigenlijk nog wel fietsen? Wel brommeren, paardrijden en met de bus rijden, zal ook weer vreemd zijn . En wat te denken van het rechtse verkeer. NOG ALLEMAAL NIET AAN DENKEN, GEWOON GENIETEN VAN HET MOMENT.
    JEM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Terug naar Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

05 September 2011

Back home.

21 Augustus 2011

Survived

12 Augustus 2011

'Weather forecast for Southland: mainly horrible'

04 Augustus 2011

Ugg's en zomerjurkjes

29 Juli 2011

Kia Ora Aotearoa
Wieteke

Wieteke 21 jaar Roeien Paarden Vegetarier Je hele leven met beide voetjes op de grond. Beetje reizen, beetje ontdekken. Verder dan de horizon, das helemaal niet ongezond.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 51749

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 20 September 2013

Australie!

19 Juli 2010 - 01 September 2011

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: