Fiordland , HB&HG ! - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu Fiordland , HB&HG ! - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

Fiordland , HB&HG !

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

03 April 2008 | Nieuw Zeeland, Winton

Hee.

Nou waar ga ik beginnen? Niet geschreven in eeuwen, my bad. Niet dat er de laatste tijd veel gebeurd is. Over Pasen hebben we de Milford Track gelopen, nummer 1 'wandeling' in de wereld. Nu weet ik waarom, geen idee hoe ik het ga beschrijven maar ik weet nu waar het mooiste plekje op aarde is. <3 Ross (de man van Rose haar zus) beheert 1 van de hutten op de track en wij mochten daar voor 3 dagen slapen ! Normaal moet je 7 maanden van te voren boeken, wij met de boot daarheen gelopen (18 km) en vlak voordat het donker was kwamen we aan. Gelukkig. Er waren 2 'social scientist' daar om te onderzoeken over wat de mensen van de track vonden. Echt superleuke mensen, met een meer dan geweldig gevoel voor humor. Je bent daar in de middle of nowhere 120 km van de dichtstbijzijnde winkel vandaan. Dus al het eten hadden we meegesjouwt, maar nog steeds hadden we scones pannenkoeken en chocolatecake. De hoogste waterval van Australie en Nieuw Zeeland is ongeveer 1 uur van de hut vandaan. (je doet er ongeveer 3 uur over zo freakin stijl is het) En een 580 meter hoge waterval ligt voor je. Komt Ross met het idee dat ik er wel is doorheen kon gaan lopen aangezien het toch 24 graden was. Dus na over weet ik veel hoeveel rotsen geklommen te hebben stond ik onder een 580 meter hoge waterval. En dat was zoo gaaf ! Je kon haast niet ademen en water overal. Ik keek naar beneden en wat ligt daar? .... een gouden 18 karaat ring ! Echt zo, en als die na 3 maanden nog niet geclaimd is is die van mij. 2de dag met Ross gejaagd op blue ducks en andere vogeltjes, en toen weer naar huis. Ik kon er voor altijd wel blijven, we hadden 3 dagen geen wolken en prachtig weer. En aangezien het daar 2/3 van het jaar regent (Ross heeft het 1 keer 921 mm in 3 dagen zien regenen) hadden we het goed geplant !

Head boy and head girl party was vrijdag, het was zo mistig dat het Nicola en mij een uur kostte om daar te komen in plaats van 10 minuten. Maar het was erg gaaf, mensen zijn erg anders als ze niet op school zijn haha. Daarna bij Hilde geslapen (Norwegian exchange student) nouja geslapen. We waren uitgepraat om half 8 dus toen was er geen punt meer om te gaan slapen. De volgende dag de HELE dag Rob geholpen met de schaapjes en daarna hadden we gegeten met de hele familie om Vaughan's verjaardag te vieren. Daarna naar bed. Eindelijk.

Mn eertste spreekbeurt zit er ook op, waren maar 300 mensen dus dat viel wel mee. Niet dus. Een verhaaltje over je eigen jaar vertellen is zo makkelijk nog niet. Morgen heb ik er 1 op mn eigen school op een podium voor 800 mensen en dat is nog veel erger. Duim voor me. :)

Dat was weer een lang saai verhaaltje, opstellen schrijven was nooit m'n sterktste kant sorry !

Tot 6 juli, Wieteke.

  • 02 April 2008 - 20:50

    Rita:

    Gelukkig check ik nog even mijn mail en zo en ja, hoor, weer een vers bericht van jou.Geweldig, die track. Volgens mij moet je toch echt een boek kunnen schrijven als je terug bent. Blijf genieten, meis!
    Groetjes, Rita.

  • 02 April 2008 - 20:51

    Wieteke.:

    Haha, ik laat mn boek schrijven. Denk dat dat een beter idee is !

  • 02 April 2008 - 21:02

    Diedje:

    Aah, de mooiste plek op aarde klinkt wel heel aantrekkelijk...
    Maar ik blijf geloof ik toch liever dicht bij huis.

    Lief wietje, ik vind je nog steeds super dapper en stoer dat je het allemaal zo goed volhoudt en het ook nog eens onwijs naar je zin hebt!

    <3

  • 03 April 2008 - 01:17

    Wieteke.:

    Died. <3

    Haha, dankjewel wijffie. Tot snel ! Knuffel.

  • 03 April 2008 - 06:42

    Jacqueline:

    Ik weet het nu zeker. Dat land van je gaan we zeker eens bekijken!!! Wat maak je toch mooie dingen mee! Succes met je "spreekbeurt" Als je terug bent in nl. kun je lezingen gaan houden over je reis! Leuke bijverdienste. Veel plezier nog de laatste maanden!

  • 03 April 2008 - 07:24

    Hilbert:

    wat weer een verhaal mooi dat je het daar naar je zin hebt als je terug komt heb ik hoop ik een mooi veulen bij appel lopen ze is 29 april uitgeteld groetjes van mij

  • 03 April 2008 - 07:57

    Eefje & Maaike :

    Hee Wietjelief,

    Maaike is gisteren terug gekomen uit Istanbul en we zitten nu samen in de mediatheek een of ander project over een lijk in een kast te maken.
    Wat leuk dat het nog steeds zo leuk is, wij willen ook naar mooiste plekje op aarde HOOR!

    Dikke knuffel,
    Eeflie&Maaikie

  • 03 April 2008 - 08:17

    Chantal:

    hey meid,

    klinkt allemaal leuk wat daar gebeurt. je beleefd echt mega veel.
    jemig hoe heb je het gedaan voor zo veel mensen een spreekbeurt. donders echt knap van je en dan straks nog op je eigen school. wooh ik duim voor je:)
    er komt een brief van mij naar jou toe. heb weer me schrijven op je los gelaten. hahah. kuszies mij

  • 03 April 2008 - 08:45

    Erika:

    Heey Wieteke,,
    Ales Goed?
    Wat leuk dat je het daar leuk hebt ;)
    Leuke verhaaltjes ook :P en fotoows..
    Kom je 6 juli terug na nederland?
    Groetjes Erika (K)

  • 03 April 2008 - 11:27

    Nada:

    Hee Wiet <3 .

    Klinkt echt geweldig. Kan me goed voorstellen dat, dat het mooiste plekje op aarde is! Ik ga ook zeker nog ooit naar Nieuw Zeeland! Weet je al goed hoe je met schapen en hekken om moet gaan :D ? Zo'n spreektbeurt lijk mij ook nog best eng. Terwijl voor de klas doe ik op mn sloffen.

    Als je terug bent kom ik je echt heeul snel opzoeken.

    Kus xxx


  • 03 April 2008 - 11:27

    Hilde:

    Heey.

    Egt gaaf dat je het nog steeds leuk hebt daar! Veel succes met je spreekbeurt, op dat het beter gaat dan onze presentatie van het sectorwerkstuk, Hihi

    Nog veel plezier daar!

    Kusje Hilde

  • 03 April 2008 - 12:43

    JEM:

    LORD OF THE RINGS!!!!!meissie.
    Hopelijk kunnen we er wat foto's van op je log zien. Je ging die ducks toch niet echt schieten he?
    Het zijn inderdaad saaie verhaaltjes, ze halen het niet met die hier uit dit kikkerlandje. Waar zullen we het nog eens over hebben? het weer? Koud, nat, verwachting winterse buien. Dat was dus HET nieuws vanuit Nederland.

    Knuffel,JEM

  • 03 April 2008 - 18:47

    Dutch Potatoe:

    Bestel maar vast kaartjes voor twee personen voor die Milford Track.Moet je maar niet zo enthousiast schrijven over dit mooie natuurgegeven.
    Was het op weg naar dat feest ,dat het zo misatig was, of op de terugweg.Dan zal de mist wel een andere oorzaak hebben.je schrijft dat Hilde in Noorwegen woont.Noem eens eens een stad of gebied.Ben benieuwd of het in de buurt van Rainert Tj.is.
    Hé. mooie slaapster en kletsert. 's nachts vissen en overdag netten drogen, is een spreekwoord dat je opa veel gebruikte. Dus niet klagen dat je Rob overdag moest helpen met die wandelende wolbalen.Nog gefelkiciteerd met Vaughn zijn verjaardag.Een heerlijk helder glas Heineken zal er wel smaken.Horen we nog even van je spreekbeurt. Nog even en je verslaat onze blauwe Engel Jomanda nog.Wel een mnooie ervaring, waar de L.O.I.al niet goed voor is.Daar staat tegenover dat je altijd a;l een boeiende proater was. Dus waarom zenuwachtig. Goed gedaan,kanjer.
    Big hug.
    Your Dutch Pieper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Terug naar Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

05 September 2011

Back home.

21 Augustus 2011

Survived

12 Augustus 2011

'Weather forecast for Southland: mainly horrible'

04 Augustus 2011

Ugg's en zomerjurkjes

29 Juli 2011

Kia Ora Aotearoa
Wieteke

Wieteke 21 jaar Roeien Paarden Vegetarier Je hele leven met beide voetjes op de grond. Beetje reizen, beetje ontdekken. Verder dan de horizon, das helemaal niet ongezond.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 51748

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 20 September 2013

Australie!

19 Juli 2010 - 01 September 2011

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: