3.5 months, 12 weeks, quarter of a year - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu 3.5 months, 12 weeks, quarter of a year - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

3.5 months, 12 weeks, quarter of a year

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

18 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Winton

.. en ik ben thuis. HELP.

Hee,

Een update, als gewoonlijk. Het begint erg moeilijk om deze stukjes informatief te maken ze zijn gewoon ronduit saai eigenlijk haha.

Het is hier vandaag heet, echt niet grappig. Weet niet waar het vandaan komt omdat het herfst hier is. Maar het is 33 graden, met een strak blauwe lucht. Zelfs na 2 ijsjes kook ik nog steeds.

Afgelopen zondag was Cheralyn jarig, met het hele gezin in Invercargill gegeten. (12 mensen) Erg gezellig, maar wat geef je zo'n iemand? Heb haar maar een set gegeven 'hoe maak ik de perfecte hot chocolate? '

Zondag ochtend hadden we eerst een wedstrijd met de peerdjes. Pettal is nog steeds kreupel, dus iemand anders zei dat ik zijn paard met ALLE plezier mocht rijden. Vroeg me toen al af waarom die zei dat het echt geen probleem was bladibladibla. Paard in de trailer, geen probleem. Maar waar we de wedstrijd hadden is naast de racebaan (met paarden) had ze nog nooit gezien ze ging helemaal gek. Steigeren bokken en tekeergaan. En toen moesten we ook nog een dressuurproefje tussendoor rijden. 2 keer uit de ring, in galop in plaats van draf en noem maar op. Een rij met 5en en 6en was het resultaat, het viel nog mee haha. Er stond ' very bad day, but well ridden lot's of effort ' Nog 2 prijzen gekregen omdat ik vierde was ! :)

Vrijdag gaan we naar de Milford Track lopen. (gedeelte daarvan, je moet er een vermogen voor betalen om het hele ding te doen) Rose haar zusje daar de man van werkt daar dus die gaat ons meenemen. Ik heb in geen weken iets uitgevoerd dus ik moet maar is beginnen met rondrennen vanmiddag..

Ngaire (naajrie) de vrouw die hier een oogje op je houdt of alles goed gaat, belde vorige week of ik STS wil gaan promoten hier in de buurt. Of alle exchange students hadden ze mijn gekozen omdat ik altijd zo vrolijk was en alles.. nu moet ik naar 4 scholen om verhaaltjes te gaan houden. En iedereen weet hoe hopeloos ik ben met spreekbeurten haha.

De bel gaat zo, Rob zei vanochtend dat alle schapen die bij iemand anders grazen naar huis moeten omdat ze gesprayd moeten worden ofzo. Heerlijk in de hitte..

Heel veel liefs van en aan iedereen,

Wieteke.

Hoo. En Madelon dankjewel voor je heele lieve kaartje. <3 Samen zijn we gek en gek op elkaar !

  • 18 Maart 2008 - 06:34

    Rita:

    Hoi Wieteke,
    Als ik jouw verhaal lees, zou het me niet verbazen als er een actiegroep wordt opgericht daarginds: Wieteke moet in NZ blijven!!!;)
    En wat het weer betreft, heeft er blijkbaar 'n verwisseling plaatsgevonden. Bij jullie herfst, terwijl het steeds warmer wordt, bij ons voorjaar en het wordt steeds kouder. Het was ruitenkrabben vanmorgen.
    Succes met trainen voor de track en veel plezier!
    Liefs, Rita.

  • 18 Maart 2008 - 06:57

    JEM:

    ik neem aan dat je die track gratis kunt lopen bij zo'n "oom". Je stopt gewoon wat kilo's zand (aangezien je geen boeken hebt) in je rugzak en gaat lopend naar school! lijkt me een goede training. Doen ze daar eigenlijk aan pasen? heb je dan ook vakantie? Wij dit jaar zowaar twee dagen! Lijkt me heerlijk zo warm, ook een goed excuus om veel ijsjes te eten.
    Nog maar niet teveel aan het aftellen gaan, gewoon blijven genieten van het moment!

    Knuffel, JEM

  • 18 Maart 2008 - 09:40

    Chantal:

    hey meid.

    vet dat je zo aan het paardrijden bent daar en ook nog wedstrijden zoals ik begreep. echt mega vet!
    wel kut dat een van je paarden kreupel is want dat is echt minder. hoop voor je ddat het snel over is.
    vind je het niet raar dat je over een poos alweer terug gaat naar huis. ik mis je zeker wel maar het is hier echt wel bager weer:( echt niks aan. maar wat is daar het landschap enzo mooi. ik kijk onder tussen naar de fotos en dat is echt mooi. nou meid ik spreek je wel weer x. je moet even op hot.. kijken want ik stuur elke keer een mail maar weet niet zeker als ze het wel door krijgt.

    kuszies je school zusje.

  • 18 Maart 2008 - 13:07

    Nienke:

    Heeyy!!
    Zo te horen heb je het nogsteeds erg naar je zin, gelukkig! Leuk om zo te lezen wat je daar allemaal doet. 33 graden? wow, hier regent en regent het maar. af en toe komt de zon door maar die is dan ook snel weer weg.
    Geniet er nogmaar ff van!

    xXx Nienke

  • 18 Maart 2008 - 17:04

    Maartje:

    Met die hitte heb je wel een excuus om toe te geven aan jouw grootste verslaving: IJS! Je mag wel wat graadjes hierheen sturen want hier begint het in de verste verte nog niet op lente te lijken! Wedden dat zodra jij thuis bent, het vet mooi weer is. Heb je gewoon een soort van de winter overgeslagen. Mooi is dat :P

    Vervelend dat Pettal kreupel is! Weet je ook hoe het komt? Haha ik zie je al gaan op die wedstrijd, wel leuk dat de jury toch nog een beetje positief was ;)

    Heel veel plezier met je Milford Track en met je leuke verhaaltjes op de scholen, haha. Komt goed! :D

    Liefs, Maartje

  • 18 Maart 2008 - 18:29

    Melissa:

    Heeeey Wietjeee!
    Ik dacht laat ik maar wat terug sturen want dat heb ik al een tijdje niet gedaan!
    Zo te horen heb je het no steeds naar je zin en is het erg warm daar.
    Heerlijk hoor hier is het echt bagger weer je kan nauwelijks in de buitenbak rijden allemaal blubber.
    Ik spreek je snel liefs Melissa

  • 18 Maart 2008 - 20:04

    Dutch Potatoe:

    Hoi mooie Eigenheimer,
    Je bent zo langzamerhand wel een van de úitverkoren" piepers.
    Ruilen als de bliksem met het weer, en ik wil mee op die tocht. Ken er nog wel een paar uit je directe omgeving. nemen zelf wel kompas,proviand en drank mee.
    Dat weer bij jullie past prima bij de LR. Linnen dakje zit erop en kan bij mooi weer in drie minuten eraf. Lekker met je blote en al of niet kalende knar rijden.
    Vanochtend vroeg een aantal lammetjes gezien in de wei bij de Lokbrug. Dartelend en ze gaven je het gevoel dat de lente er aan komt.Totdat een hagelbui je kop teistert en je gedwongen bent te fietsen met een hand op je bol.heb het idee dat jullie andere gedachten en gevoelens hebben bij al datr werk met lammeren en schapen. Hoor ik t.z.t.
    groeten,genieten en kijk even op je mail naar de foto's van de L.R. Hoor ik graag zsm.
    Big hug
    catch you latatatata


  • 18 Maart 2008 - 20:48

    Tegan:

    Hallo Wieteke,
    Dit is door vertaling zodat heb ik geen idee wat zijn het gaan zeggen lol: D
    Vandaag is Woensdag. Op het ogenblik zijn wij in awsome onderworpen stem vóór T&T. Het zal wanneer u weggaat droevig zijn, zou u moeten komen bezoek ME in Ierland haha. Louise leest nu wat ik schrijf. Zij zegt hallo. U moet een partij hebben alvorens u weggaat. Ik heb geen idee te zeggen wat anders. Heb pret.
    Liefde Tegan en Lousie

  • 19 Maart 2008 - 12:14

    Maureen:

    Heey Wieteke,
    Leuk die wedstrijd met de paarden!
    Jaar is alweer bijna voorbij voor jouw niet zo leuk maar voor mij best wel zie ik jouw weer :).

    Groejes Maureen

  • 19 Maart 2008 - 16:48

    Oma S:

    Hallo lieve Wieteke,
    Je houdt het niet voor mogelijk ;oma doet dit echt zelf wel met Judith naast me voor het geval ik in de fout ga!
    Zojuist je laatste bericht gelezen...
    Het laatste nieuws van hier is dat Martyn geslaagd is voor zijn theorie-examen voor zijn rijbewijs.Hij had 3 fout goed hè!
    Heb je mijn brief al ontvangen?
    Ik sta versteld van mijn kunnen haha
    Margo speelt vanavond in een musical omdatze de school gaan verlaten ze heeft een van de hoofdrollen!
    Lieve schat,fijne paasdagen!
    Heel veel lieve groeten voor iedereen !van oma Schoorl

  • 21 Maart 2008 - 12:25

    Maaike:

    Omaaa; we zijn zo trots :D
    Tegan; I had so much fun reading it
    Wieteke; bijnaa terug!

    Liefs ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Terug naar Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

05 September 2011

Back home.

21 Augustus 2011

Survived

12 Augustus 2011

'Weather forecast for Southland: mainly horrible'

04 Augustus 2011

Ugg's en zomerjurkjes

29 Juli 2011

Kia Ora Aotearoa
Wieteke

Wieteke 21 jaar Roeien Paarden Vegetarier Je hele leven met beide voetjes op de grond. Beetje reizen, beetje ontdekken. Verder dan de horizon, das helemaal niet ongezond.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 51744

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 20 September 2013

Australie!

19 Juli 2010 - 01 September 2011

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: