Koud - freezing New Zealand. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu Koud - freezing New Zealand. - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

Koud - freezing New Zealand.

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

03 Juni 2008 | Nieuw Zeeland, Winton

Helloo.

Maar weer even een updatje, omdat het nog maar 4 weekjes en 1 dag te gaan is..

Om maar even bij vorige week te beginnen. Het was National Youthweek. Alles draaide om de jeugd en alles, op vrijdag was het hier op school muftiday wat betekent dat je geen uniform hoeft te dragen. Het thema was hoodies, (je weet wel met touwtjes een zak aan de voorkant en met een capuchon ;) ) om te laten zien dat iedereen hetzelfde was en niemand anders was. Erg leuk allemaal.

1 Juni was het Gipsyday. Alle koeienboeren verkassen op dezelfde dag om het voor iedereen gemakkelijk te maken. Koeien OVERAL. En dan bedoel ik overal, sommigen verkassen ze 20 km. Op school gingen ook veel mensen verhuisen omdat ze allemaal naar andere boerderijen gingen en alles.. raar NZ.

Dit weekend was het Queensbirthdayweekend ! Dagje vrij, mij hoor je niet klagen. Vrijdagavond hadden we 'Drinks at Malcoms' 9 mensen. Jess had me opgepikt daarna gingen we naar Liams omdat we de weg niet wisten. Hij wist het.. dacht ie. De gek was bijna 3 steden verder, wij weer terug en wij zagen de goede afslag. Ik hem gesmst dat ie terug moet komen krijg ik een smsje terug met ' Come back give me a tow quickly ' De gek. We waren toen al bij Malcolm, dus wij weer terug met 'Flossy' Malcoms oude Landrover die niet start, geen autmatische ruitenwissers en het ding valt van ellende bijna uit elkaar. Maar erg leuk natuurlijk, wij om 12 uur 's nachts Liam proberen te vinden staat ie opeens midden op de weg. Naast zn auto die in de sloot ligt. Had ie geprobeert om te keren maar te lui om dat fatsoenlijk te doen, hij deed een U turn zeg maar. Grond zakte onder hem weg, en landde in de sloot. Wij met 9 mensen geprobeert te duwen. Werkte niet echt, sleeptouw opgehaald achter Flossy maar die zat ook vast. Malcolm dacht dat er geen 4 wheel drive aanzat. [ Met een groot dankjewel aan Papa en Bas - Landrovers thuis komt toch nog wel is van pas. ;) ) Maar, ik kreeg hem in 4 wheel drive maar alsnog kregen we hem er niet uit. Naar de 'buren' (7 km verderop) geweest en die hebben hem met de tractor eruit gehaald. Wat een gek, maar het was erg grappig. Hele avond wat gekletst en alles en de volgende ochtend opgeruimt en met Jess en nog wat mensen naar Rugby geweest. Regenen wind en zo koud, maar veel jongens van school speelden en zo fanatiek als het maar kan.

Zondag avond bleef Jess bij mij slapen, omdat Vaughan (hostbroer) de voglende dag thuis kwam en we hadden hem opgestookt dat ie niet beter kan klootschieten dan Jess. Dus een vriend van Vaughan kwam hem ondersteunen, Vaughan had wel gewonnen met 1 schot.. Jess gaat volgend jaar naar de Youth Olympics voor Trapshooting dus die was niet zo blij. Volgend weekend weer.. haha. Daarna naar de film geweest met Vaughan en Josh (zn 'mate') en wij 2, toen naar huis en nu weer heerlijk op school. Het is zo koud, regent de hele dag en het is gewoon jakkie.

Vorige week op school was er de 'Talent Quest' en wij dachten allemaal dat het serieus en alles was, niet dus. Alle jongens als meiden in strakke rokjes met de meest achtelijke dansen. Zelfs leraren, meiden die als de Backstreetboys waren.. gelachen totdat ik moest huilen !

Verder gaat het hier nog allemaal 'sweet as..' dit jaar is veel beter dan vorig jaar. Nooit gedroomt dat ik zoveel goede vrienden zou hebben die ik heb. Ze zijn allemaal zo lief, ik heb geen idee wat ik ga doen zonder ze. Jaar 13 behandelen ze je als gewone mensen [ alsof we dat anders niet zijn maar bij bewijze van spreke haha], niet meer als leerlingen. Nog maar 4 weken, ik kan het niet geloven.

Wieteke ! xox

Oh en speciaal voor Sister Sjonnie ; veel plezier deze week, en je mag me altijd bellen toch! ;)

• 03 Juni 2008 - 11:41

Rita.:

Bijzonder volk, die Kiwi's. Wat zul je het hier sáái vinden. Eén voordeel: hier is het zomer! Groetjes, Rita.

• 06 Juni 2008 - 19:49

JEM:

Is je bijnaam nu LRbabe?
    Zijn de bergtoppen al weer wit? Zou leuk zijn als je nog kon skien. Behalve dat het hier heerlijk weer is, blijft het een redelijk saai bestaan hier, heerlijk dat je daar nog zo veel beleeft. Tot mails, knuffel

• 06 Juni 2008 - 20:05

Dutch Potatoe:

Als Landroverrijder(liefhebber) met plezier je verhaal gelezen.Ik wil wel graag foto's van de L.R. zien en de "bergingsactie". Zo maak je nog eens wat mee.Mooi verhaal om te lezen, en straks thuis op de Barg heel wat te vertellen en nog meer om aan terug te denken.Zei je zelf niet:"It is (was) all a dream". Maar dan wel een hele mooie.Goed weer hier, zon,warm,onweersbuien. Ga je nu voor :"DE laatste loodjes", laat ze niet te zwaar wegen en geniet van de laatste dagen.
    Big hug , and catch it.Is coming to you bij Southewastern wind.
    Your Potatoe.,

• 06 Juni 2008 - 20:13

Sjonnie:

Wat een dagen allemaal. En wij maar denken dat we al gek doen met koninginnedag ofzo (of nee wacht, beter nog, het darperfeest isbijna! ,mwhaha).

De rest van het belangrijke Holland-nieuws heb ik in een pb'tje in je mailbox gedropt. Snel maar even lezen!

Kusjee