Hot muggy Aussie - Reisverslag uit Wyong Creek, Australië van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu Hot muggy Aussie - Reisverslag uit Wyong Creek, Australië van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

Hot muggy Aussie

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

27 November 2012 | Australië, Wyong Creek

Hi all,

Allereerst excuses voor het zo lang op zich laten wachten. Internet is hier zo verschrikkelijk traag dat ik m'n Gmail niet meer kan gebruiken (alleen op m'n telefoon) en Google is ook teveel. Dit typ ik dan ook met een smerige sloot koffie bij McDonalds op m'n vrije dag.

De afgelopen weken waren zwaar, warm en erg leerzaam! Elke dag is zo'n beetje hetzelfde, paarden voeren, naar het weiland brengen en opzadelen. Elke dag neem ik 1 of 2 paarden mee naar het bos en af en toe wat werk in de bak. Sinds kort rijd ik het paard van de eigenaar om de overgangen wat vloeiender te krijgen, leuk project!

Vorige week samen met Marieke (Het nieuwe NL meisje) een dagje naar Sydney geweest! Veel gedaan en gezien, foto's staan online.

En ook al is het hier nog maar lente, de hitte is nu al bijna onverdraaglijk. We rijden sochtends heel vroeg, en we beginnen binnenkort met een zomerschema wat betekent alle paarden gereden hebben voor 8 uur 's ochtends en misschien 's avonds na 6 uur nog een paar. De hitte gaat door alles heen, en is heel vochtig. Alsof er ergens een ovendeur openstaat zeggen ze. Vandaag heb ik om 7 uur 's ochtends m'n was opgehangen en nu om 3 uur 's middags is het nog hartstikke nat.

Het werk vind ik nog steeds hartstikke leuk, de paarden zijn allemaal schatten en de veulentjes worden nu zo groot dat we wat meer met ze kunnen doen. Ik leer veel en van de beste. (Alle paarden worden getraint door Olympische ruiters) Wel is het zo dat het niet is wat ik de rest van m'n leven wil doen, en ook de lange uren/dagen gaan me niet in m'n koude kleren zitten en tel daarbij nog wat andere spanningen op.. daarom heb ik besloten om in februari hier weg te gaan. Mama komt me dan oppikken en dan gaan we samen naar Nieuw Zeeland! Misschien dat ik daarna terug kom om nog een ander baantje te zoeken, misschien niet. Dat zien we dan wel weer.

Nogmaals, weinig te vertellen. Wel veel nieuwe foto's geplaatst op australiabywieteke.tumblr.com

Liefs, Wieteke

  • 29 November 2012 - 11:15

    Dutch Potatoe:

    Hoi kanjer.
    Mooi verslag,zijn we weer op de hoogte.Ruilen m.b.t. weer?Denk er maar eens over.Hoe dan ook, je maakt van alles mee en het zijn ervaringen,die je maar mooi ff meeneemt.Mooi vooruitzicht ook om stralks samen N.Z. te verkennen."Oude' herinneringen ophalen,en je Moeder de mooie plekjes laten zien.Rob en Rose zullen goede en enthousioaste gidsen zijn.
    Die trekker op de foto is dat een Ford of een Ferguson?Rij je daar ook op, vast niet zo fijn als,op onze trouwe Ford Dexta.
    Zet 'm op, geniet en liefs
    Big hug
    Your Potatoe

  • 29 November 2012 - 19:50

    JEM:

    Elk nadeel heb zijn voordeel, of was het andersom? Gebruik het maar hoe het je uitkomt.

    Vanmorgen de eerste ijzel en natte sneeuw gezien. Ook niet alles. Ga nu snel je foto's kijken!

  • 30 November 2012 - 09:34

    Jan Doedel:

    Hé Witje.
    Een half jaar "down under" is weliswaar minder dan een jaar in NZ, maar toch cap af voor je werk daar. Geen vakantie? Toch plezier in je werk geeft aan dat je bezig bent je leven anders en actiever in te vullen dan vele van je leeftijdgenoten. Ik volg je verslagen met plezier en wens jou en ons nog veel van zulke verslagen én foto's.

  • 11 December 2012 - 17:42

    Jenny V.:

    Hallo Wieteke,

    Namens iedereen uit Berkumstede: VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag en een hartelijke groet uit Zwolle!

    Dagdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Wieteke 21 jaar Roeien Paarden Vegetarier Je hele leven met beide voetjes op de grond. Beetje reizen, beetje ontdekken. Verder dan de horizon, das helemaal niet ongezond.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 51751

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 20 September 2013

Australie!

19 Juli 2010 - 01 September 2011

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: