' - Reisverslag uit Wyong Creek, Australië van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu ' - Reisverslag uit Wyong Creek, Australië van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

'

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

27 September 2012 | Australië, Wyong Creek

Hoi!

Er is weinig gebeurd, maar toch even een kleine update! Vandaag is m'n eerste vrije dagje (ik werk 6 dagen in de week, 11 uur per dag) Ben met de auto (kon een lift krijgen) naar Tuggerah geweest. Een klein dorpje maar met een gigantisch grote shoppingmall. De helft ervan is in bezit van Subway, McDonalds etc etc. Ongelooflijk hoeveel mensen hier eten en hoe belangrijk het is. Even naar de bank geweest (je verdiende geld moet toch ergens heen) en lekker rond gesnuffeld tussen ouderwetse kleren en in de supermarkt alles gekocht wat ik een jaar heb moeten missen! Crumpets, gingernuts, chocola met winegums erin, mjam! Daarna teruggegaan en een stuk in het national forrest gelopen hierachter. Zo gigantisch groot dat je nergens komt als je een uur loopt, maar het idee was leuk. Verder heb ik nog weinig gezien en gedaan, maar dat komt goed! Volgende week komt er nog een Canadees meisje en samen gaan we dan naar Newcastle wat hier een uur verderop ligt met de trein. Schijnt er heel mooi te zijn.

Morgen staat m'n eerste rijles gepland, ik mag hier de autos gebruiken (3) maar ik vind het doodeng om links te rijden. Vooral met zulke dure auto's.. maar vonden ze geheel begrijpelijk en ze gaan me morgen rijles geven omdat ze vinden dat ik niet opgesloten thuis moet zitten. We gaan het zien!

Tegenover ons woont een hele goede springruiter (wereldkampioenschappen en reserve Olympische spelen) en die was hier gister om een paard te rijden. Hij wil me wel een keer springles geven, supertof! Ik heb nog nooit echt goed leren springen, dus once in a life time oppertunity dacht ik zo.

Terwijl ik met een glas L&P in de schaduw zat vanwege de hitte las ik dat het in NL koud en guur is, raar om je voor te stellen. Ze voorspellen hier een hele hete droge zomer. Omdat het zo'n warme natte winter is geweest is er ontzettend veel onkruid en jonge struiken waardoor ze erg bang zijn voor bosbranden die hier nog wel is voorkomen.. De verhalen over spinnen en slangen heb ik al meerdere malen moeten horen. Gelukkig zat er vanochtend alleen nog maar een gigantische hagedis van zo'n 40 cm voor de deur en heb ik behalve wat spinnen verder nog niks gezien. Al klop ik mn schoenen wel elke keer uit, en check ik m'n bed ook 2 keer voordat ik erin stap!

Als jullie nieuwschierig zijn naar foto's kan je gaan naar australiabywieteke.tumblr.com Op deze site kunnen amper foto's en daar is er een mooie lay out voor. Onderin kan je klikken op het pijltje naar rechts, dan verschijnen er meer foto's.

Heel veel liefs, en ontzettend bedankt voor alle overweldigende smsjes, whatsappjes, emails en telefoontjes!

Wieteke

  • 27 September 2012 - 10:02

    JEM:

    hard werken, maar daar staat ook veel tegenover als ik het goed begrijp. En dat allemaal met een lekker temperatuurtje. Is het zwembad een goede afkoeling? Hoe ziet je dag indeling er zo uit?

    Liefs


  • 27 September 2012 - 15:15

    Ank:

    allereerst, wat een wereldreis zeg! je bent er goed doorheen gekomen en zo'n mooie plek doet je die lange reis snel vergeten. Fijn dat je volgende week een kamergenootje en collega er bij krijgt. kunnen jullie samen de boel verkennen enzo! succes met je rijles en ik denk dat je dat zo onder de knie hebt.
    geniet er van, liefs ank

  • 08 Oktober 2012 - 20:52

    Dutch Potatoe Again:

    Wij de eerste nachtvorst achter de rug, zelfs autoruiten krabben.Staat tegenover een pracht zonnige herfstdag.Moeilijk voorte stellen dat jullie in korte broek kunnen lopen en met een schuin oog richting zwembad kunnen kijken. Mooie verhalen, lees ik graag.Geniet en ik hoor graag hoe het autorijden je vergaat.
    Big hug.
    Dutc Potatoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Wieteke 21 jaar Roeien Paarden Vegetarier Je hele leven met beide voetjes op de grond. Beetje reizen, beetje ontdekken. Verder dan de horizon, das helemaal niet ongezond.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 51753

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 20 September 2013

Australie!

19 Juli 2010 - 01 September 2011

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: