Rain, we need rain! - Reisverslag uit Wyong Creek, Australië van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu Rain, we need rain! - Reisverslag uit Wyong Creek, Australië van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

Rain, we need rain!

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

08 Oktober 2012 | Australië, Wyong Creek

Lieve allemaal,

Op m'n schaarse vrije ochtend een nieuw verslag. Prima halve vrije dag uitgekozen, het komt voor het eerst met bakken uit de lucht. Mag ook wel, alles is zo droog niks groeit en de watervoorraad is bijna op. (Al het regenwater wordt rechtstreeks van het dak opgevangen, zonder gefilterd te worden is dit je drinkwater. Schijnt gezond te zijn, lekker is het niet)

Vorige week woensdag was mijn eerste echte hele vrije dag. Ik werk 5,5 dag per week een losse halve vrije dag en een hele dus. Michael (m'n werkgever) werkt in Sydney en kon me een lift geven. Met hem meegereden en hij heeft me het laatste stukje met de trein meegenomen. Zijn kantoor is vlakbij het Opera house dus prima plek om te beginnen. Het was ontzettend warm rond de 33 graden dus ik heb een boot gepakt en ben naar een eilandje gegaan vlak voor de kust. Daar tijdje rondgesjouwt en dutje gedaan op het strand. Vervolgens de boot weer teruggepakt, ontzettend mooie route want hij ging langs het opera house en keerde voor de Harbor bridge. Vervolgens naar het Opera house gegaan. Ik hoopte dat het niet zou tegenvallen, deed het zeker niet. Hoort bij 1 van de mooiste gebouwen die ik ooit heb gezien. Ligt bijna in het water, gigantisch groot en hoe langer je er naar kijkt hoe meer je ziet. Er is een wandelpad omheen langs het water, voor de vorm ben ik er 2 keer omheen gelopen. (Me een weg banende tussen alle fotograferende Chinezen..) Daarna door de koninklijke tuinen gelopen en toen de bloedhitte onvlucht en nog even aan een strandje gelegen. Prima vrije dag!

Vorige week is er ook een nieuw Canadees meisje gekomen, zij zal vooral alle jonge paarden gaan beleren en uitbrengen op wedstrijden. Hele leuke meid en kunnen het erg goed vinden. We hebben hier onze eigen auto, en wilden graag naar de supermarkt. Zij vertikte het om in een auto die je zelf moest schakelen te rijden, ik vind hier de rotondes doodeng. (Links, 3 banen, gekke voorrang regels, en afslagen zijn bizar kort) Ik verloor, zij won. Maar ging goed, de voorraadkast is weer gevuld. En het is wel fijn dat er iemand is om een beetje mee op te trekken, dingen te doen en om mee te werken. :)

Elke zondag is hier bij een oude Grand Prix (hoogste 'level' haalbaar in de paardensport) ruiter een 'springdag' Iedereen neemt 1 of 2 paarden mee en springt een parcour en hij geeft ondertussen tips of springt er zelf even op. Hij komt hier ook wel is lesgeven. Ontzettende leuke kerel, kan het er goed mee vinden. Gisteravond met hem en zijn vrouw hier een bbq gehouden. Ook de dierenarts was er, leuk mens die hier nog maar kort woont en net is afgestudeerd. Zij vroeg of Megan en ik mee wilde surfen, maar natuurlijk! Volgende week woensdag onze eerste les, ons doel is om te gaan surfen op Bondi Beach!!

De dagen hier gaan snel voorbij, Susie heeft me nu 2 keer meegenomen naar mensen waar zij haar paarden laat beleren of trainen. 1 keer bij een Olympier en gisteren meegeweest naar een bekende eventer in Australie. Telkens een eind rijden, ik zie het maar als sightseeing!

Elke dag begint om half 7, ik spring in wat kleren om vervolgens de paarden te gaan voeren. Alle 20 krijgen elke een mix van ruim 12 soorten supplementen, biks, vitaminen, azijn, en weet ik veel wat voor troep allemaal. Alle kuddes worden opgesplitst. Als elk paard z'n biksmengel heeft en 3 verschillende soorten hooi gaan wij ontbijten. Na het ontbijt alle kuddes weer bij elkaar en de paarden die op stal staan naar het weiland brengen. Daarna worden de paarden die getraint worden gereden, gewassen en vertroeteld. Er komt elke doordeweekse dag iemand om de stallen uit te mesten en de weilanden te terroriseren met een 'poovac' Een stofzuiger om de stront mee op te zuigen, die wil ik ook! Tussen de middag hebben we een half uurtje lunch, en savonds zijn we rond 6 uur klaar. Komt er op neer dat je 11 uur per dag aan het rennen en vliegen bent. 's Avonds kookt Susie voor ons, dus als we klaar zijn douchen eten en naar bed. Slaap elke avond rond 8 uur.

Vanmiddag ga ik met Megan naar het bos (hierachter is een groot National Park) om met een wedstrijdpaard en een paard dat te koop staat stukje te sjouwen. Hopelijk klaart het wat op.

Liefs, en tot snel. (:

PS. Nieuwe foto's zijn te zien op australiabywieteke.tumblr.com

Wieteke

  • 09 Oktober 2012 - 15:18

    Oen Dutch Potatoe:

    Hoi kanjer,
    Ik wil ook een "poozac" , en als het niet werkt hier in een kleinschalig gebied, ga ik aan de Prozac.Mooie verhalen weer, zou er graag bij willen zijn.Ben je ook nog van plan om over die grote brug in Sydney te gaan lopen?.Heb het op t.v. gezien, maar je moet geen hoogtevrees hebben.
    Schrijf mij ook maar in voor een aantal proeflessen surfen.Passssssssssssss op voor haaien!!
    Fijne week.
    Big hug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Wieteke 21 jaar Roeien Paarden Vegetarier Je hele leven met beide voetjes op de grond. Beetje reizen, beetje ontdekken. Verder dan de horizon, das helemaal niet ongezond.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 51754

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 20 September 2013

Australie!

19 Juli 2010 - 01 September 2011

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: