Long time no update - Reisverslag uit Wyong Creek, Australië van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu Long time no update - Reisverslag uit Wyong Creek, Australië van Wieteke Wit - WaarBenJij.nu

Long time no update

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

22 Oktober 2012 | Australië, Wyong Creek

Lieve allemaal,

Van het thuisfront verontrustende berichten: 'Of alles wel goed was, je hebt zolang niet meer geschreven' Het gaat hier prima! Internet werkt momenteel heel slecht, tegen die tijd dat hij deze site heeft geladen heb ik de was gedaan, afwas en een half boek gelezen.

Afgelopen week was druk. Dagen van 12 uur zijn eerder regel dan uitzondering, met alleen 45 min. lunchpauze. De dagen worden steeds langer
en het wordt steeds heter. Eergisteren was er een dag waarop het kwik 38 graden aantikte. Vanochtend had ik pa&ma op Skype en vertelde ik dat het zo warm was, nu ik dit typ is de lucht zwart (Laat het regenen, alles is een droge stof bende) en waait het.

Woensdag hadden Megan en ik een dagje vrij samen, we hadden ons de hele verheugd op een dagje strand. Na de 14 rotondes om er te komen (Hele rare, dubbele, vreemde Australische rotondes. Ik snap de regels niet, 2 banen niemand doet iets met een richtingaanwijzer en de binnenbaan snijdt de buitenbaan af, en dan ook nog is linksom) Het strand is 20 minuutjes rijden, en koud. Zo verschrikkelijk koud, dat we na een halfuur weer zijn weggegaan. Met een dikke jas die we in de auto vonden en een handdoek om ons heen was het nog niet te doen. Ook de strandwachten konden ons niet verwarmen. :') De rest van de dag beetje in het koude niet gezellige shoppingcentre gelopen (standscentra en dorpjes kennen ze niet, hier niet iig) En de rest van de dag op de bank met een boek muziek en chips. Uitrusten!

Diezelfde avond wilde ik heel gewoon m'n was ophangen, todat ie daar lag. 20 hele centimeters lang, een slang. Voor m'n slaapkamerdeur. Gillen, en Megan huilen en sprong op de tafel. Michael hoorde ons en die heeft
het doodgemept. Hij kende weer iemand die in een reptielen centrum werkt, die gaat kijken wat het was. Heel eng, want we weten niet hoe het binnengekomen is. Het huis is gesprayt tegen slangen, en alle ramen en deuren zijn met dun gaas bekleed, dus ook als het raam open is hoort het niet binnen te komen. Ik check tegenwoordig dagelijks m'n kledingkast en bed.

Gisteren hadden we onze eerste wedstrijd. Megan rijdt de paarden op wedstrijd, ik was mee als groom! Met de grote vrachtwagen. 2 paarden mee, die voor het eerst op wedstrijd waren. Het was voor hun doen 'a big show' voor mij was het de kleinste wedstrijd die ik ooit gezien heb. Tot m'n grote verbazing schreven ze zelfs Grand Prix uit. (Zwaarste klasse, Olympisch niveau) Dus heel wat gave paarden, en voor ons een 2de plek! Supergaaf, lange dag maar zeker waard. Andere omgeving, met andere mensen gepraat en weer wat van Australie gezien.

Aankomende weekend zijn de Australische kampioenschappen, 1 van onze paarden wordt getraint door een bekende ruiter en die gaat hem uitbrengen. Schijnt wel een echte grote show te zijn, dus ik ben heel benieuwd!

Verder weinig nieuws, ik werk veel en in februari mijn eerste vakantie. We proberen zoveel mogelijk weg te gaan met onze eigen auto, maar meestal zijn we te moe 's avonds om uberhaupt iets te doen. Donderdagavond is koopavond in Tuggerah, dan proberen we onze boodschappen te doen en even in normale kleren rond te lopen en mascara op te doen. Een echt uitje haha.

Oja. De eerste 'huntsman' is gespot. Een gruwelijke grote spin ter groote van je hand. Hij zat op een deken van 1 van de paarden, met een bezemsteel en trandende ogen en Megan op grote afstand is ie aan z'n einde gekomen. Brrrr. Doe mij die slangen maar..

Dat was het voor nu, ik hoop binnenkort een verhaal die kant op te sturen met wat meer spanning!

Liefs!

  • 22 Oktober 2012 - 20:05

    Dutch Potatoe:

    Hoi kanjer.
    Hoop.er is hoop!!Welke dominee deze (loze) kreet vanaf de preekstoel of kanseel de kerk inslingerde,weet ik niet.Maar ik heb goede hoop dat jij ooit nog eens van je spinnenfobie afkomt. Niks geen langpootmuggen,kruisspinnetjes, maar meteen het grote werk.Koop ook maar een doos tissues voor Megan en jezelf om alle tranen te drogen bij jullie slangen- en spinnenavonturen.
    Vandaag hier voor het huis koffie gedronken.Denk dat het wel 22 graden was.Kompleet een zomergevoel tegen een kleurrijke herfstachtergrond.Prachtdag.
    Mooi verhaal om te lezen.In Finland werd Jeroen Dubbeldam tweede.Vorige week de eerste plaats bij de (meen ik) Grand Prix.Alle 4voeters gaan goed en je hebt de groeten van de " ëdelsmid "Jerry.
    Big hug en geniet!!
    Your Dutc Potatoe

  • 25 Oktober 2012 - 12:50

    JEM:

    Leuk om weer wat te lezen. Jammer dat de pythons verdwenen zijn uit de schuur, ik begreep dat je er aan gehecht geraakt was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Wieteke 21 jaar Roeien Paarden Vegetarier Je hele leven met beide voetjes op de grond. Beetje reizen, beetje ontdekken. Verder dan de horizon, das helemaal niet ongezond.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 51755

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 20 September 2013

Australie!

19 Juli 2010 - 01 September 2011

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: